Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на мотор, въпрос за компютър

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смяна на мотор, въпрос за компютър

    Здравейте. От няколко дни имам алфа 156 2.0TS 155 коня. Колата счупи биелни лагери на същия ден и реших да сменям целия мотор. Намерих мотор от GTV, който е 150 конски сили, но всичко ми изглежда еднакво, с изключение на капака на главата и металните всмукатели. Прочетох във форума, че всичко си пасва, но не мога да намеря информация за компютъра. Мога ли да подкарам мотора ор GTV-то с компютъра от 156-цата ? Също така, има ли разлика в периферията (компресор на климатик и т.н.) ? Благодаря.

  • #2
    http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...rk-engine.html
    Тук говорят за AR32301 и AR32310. Казват че единия е CF2, a другия CF3, също така и че датчиците са различни.
    Според мен кабелите за бобините, сондата, дебитомера ще ти трябват.
    П.С. Само разсъждавам, по-добре изчакай някои по навътре да се изкаже
    Last edited by Friday; d.m.y г., 21:40.
    Sport Wagon 2.0TS|LPG

    Comment


    • #3
      Аз на старата 156,която беше cf3 сложих двигател от cf2,ползвах си моите кабели и датчици...
      Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
      Citroen C2 1,6 Sensodrive

      Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
      Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
      Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

      ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

      Comment


      • #4
        Колега, няма ли да е по добре да си направиш твоя двг, поне ще знаеш че е направен а този който ще вземеш не се знае какво има вътре и колко ще изкара...

        Comment


        • #5
          Газта на единия е с жило, на другия с потенциометър.
          И там ще трябва да сменяш.
          ex - 147 16v multijet

          Comment


          • #6
            Чакайте,чакайте,на колегата гръмналия мотор е Евро 2,а той е взел Евро 1.
            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

            Comment


            • #7
              Моят мотор също е с жило на газта. Вчера разкачвах мотора, днес трябва да го извадя. Ще пиша как вървят нещата и ще питам, ако нещо не ми е ясно.

              Comment


              • #8
                Така. След малко мъки, новият мотор е в коша. В понеделник ще ми пристигнат петите за зацепване и ако сме се справили добре, се надявам на положителен резултат. Между двата мотора имаше много малко разлики, като основните бяха в термостата и датчика на изпускателния разпределителен вал. Термостата го смених с този от моя мотор, но датчика оставих от GTV-то, като само смених буксата от моя. Не знам дали ще работи коректно, но логиката ми подсказва, че би трябвало да няма проблем. Принципа на работа е елементарен и се основава на импулси, които просто отразяват честотата на завъртане и я предават на ECU-то. Обаче все още нямам идея от къде идва разликата от 5 конски сили. Мотора от GTV-то ми е без всмукателите, така че не мога да сравня за разлики в дросела или дюзите. Фактически, сега имам мотор от GTV с всмукатели, дюзи и ECU от 156. Ако всичко е наред, в понеделник ще пиша какъв е крайният резултат. Иначе колата е много хубава. Пребоядисана е изцяло наскоро, нищо не хлопа и не трака и не ми се ще да я продавам на части. Първа алфа ми е, но имам странно влечение към нея, макар да я карах само 150км и от една седмица да лежа около нея

                Comment


                • #9
                  Ако номерата са различни, на датчика на РВ, той информация ще си подава, но шанса ЕКУто да не я разпознае/хареса е голям.
                  Просто да не се чудиш ако не запали, хубавото е, че веднага ще набие грешка за датчика.
                  ex - 147 16v multijet

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от emzo Покажи съобщение
                    Ако номерата са различни, на датчика на РВ, той информация ще си подава, но шанса ЕКУто да не я разпознае/хареса е голям.
                    Просто да не се чудиш ако не запали, хубавото е, че веднага ще набие грешка за датчика.
                    Този датчик не работи ли на магнитен импулс ? Т.е изпраща 1-ца всеки път(или няколко пъти) щом определена точка от разпределителния вал премине през него. Логиката ми е, че щом валовете на двете коли са еднакви, то измерването ще е едно и също. Може и да има уловка някъде, затова ще съм благодарен да разбера дали някой е правил това упражнение, че да не се чудя от кое не пали

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от GALAXY Покажи съобщение
                      Този датчик не работи ли на магнитен импулс ? Т.е изпраща 1-ца всеки път(или няколко пъти) щом определена точка от разпределителния вал премине през него. Логиката ми е, че щом валовете на двете коли са еднакви, то измерването ще е едно и също. Може и да има уловка някъде, затова ще съм благодарен да разбера дали някой е правил това упражнение, че да не се чудя от кое не пали
                      Точно така е, както си го казал. Датчикът е магнитен и работи на принципа на ефекта на Хол. Т.е разграничава наличие или отсъствие на метална част във въздушната си междина.
                      И на мен ми е интересно, каква би била причината за да не пасне този от друг мотор след като принципът е един и същ. Остава това различни ECU - та да имат различен праг на разграничаване на импулсите от различни датчици.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        Няма да работи датчика,защото колелата са различни,скоро имахме кола с такъв проблем,ако си оставил датчика от стария мотор с колелото от новия,даже няма да запали.
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • #13
                          Точно така Mury е прав,щом 156-цата е с ЦФ2,а ти си взел мотор ЦФ1 трябва да смениш зъбните колела на разпределителните валове(да оставиш тези от 156-цата) и да оставиш стария датчик.Иначе за датчика на термостата разликата е немалка.На стария мотор има датчик и на самата глава,който е за показанието на температурата на таблото,а този от 156-цата е комбиниран за ЕКУ и за стрелката.
                          Last edited by tonov; d.m.y г., 18:32.
                          Fiat Bravo 1.6 16V 97" ex ex...My first italian beast
                          Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 95" 150+++hp ex... Bye my come dream...
                          Alfa Romeo 156 1.8 T.S. 99" with head from Quadrifoglio Verde ex.
                          Alfa Romeo 155 2.0 8V SUPER 94"

                          Comment


                          • #14
                            Снощи колата запали веднага и работи идеално. Не свети нищо по таблото и дори малко се изненадах, че мотор който не е пален от много време запали за 2 секунди и изчисти работата си след още 5. Днес ще му сменя маслото, че налях някакво евтино, колкото да изчисти маслените магистрали. Нямаше проблем с датчика, т.е. и двата работят по един и същи начин, като разликата е само в буксата.

                            Comment

                            Working...
                            X