Здравейте. От няколко дни имам алфа 156 2.0TS 155 коня. Колата счупи биелни лагери на същия ден и реших да сменям целия мотор. Намерих мотор от GTV, който е 150 конски сили, но всичко ми изглежда еднакво, с изключение на капака на главата и металните всмукатели. Прочетох във форума, че всичко си пасва, но не мога да намеря информация за компютъра. Мога ли да подкарам мотора ор GTV-то с компютъра от 156-цата ? Също така, има ли разлика в периферията (компресор на климатик и т.н.) ? Благодаря.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Смяна на мотор, въпрос за компютър
Collapse
X
-
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...rk-engine.html
Тук говорят за AR32301 и AR32310. Казват че единия е CF2, a другия CF3, също така и че датчиците са различни.
Според мен кабелите за бобините, сондата, дебитомера ще ти трябват.
П.С. Само разсъждавам, по-добре изчакай някои по навътре да се изкажеLast edited by Friday; d.m.y г., 21:40.Sport Wagon 2.0TS|LPG
-
Аз на старата 156,която беше cf3 сложих двигател от cf2,ползвах си моите кабели и датчици...Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
Citroen C2 1,6 Sensodrive
Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX
....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!
Comment
-
Газта на единия е с жило, на другия с потенциометър.
И там ще трябва да сменяш.
Comment
-
Чакайте,чакайте,на колегата гръмналия мотор е Евро 2,а той е взел Евро 1.Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
Comment
-
Така. След малко мъки, новият мотор е в коша. В понеделник ще ми пристигнат петите за зацепване и ако сме се справили добре, се надявам на положителен резултат. Между двата мотора имаше много малко разлики, като основните бяха в термостата и датчика на изпускателния разпределителен вал. Термостата го смених с този от моя мотор, но датчика оставих от GTV-то, като само смених буксата от моя. Не знам дали ще работи коректно, но логиката ми подсказва, че би трябвало да няма проблем. Принципа на работа е елементарен и се основава на импулси, които просто отразяват честотата на завъртане и я предават на ECU-то. Обаче все още нямам идея от къде идва разликата от 5 конски сили. Мотора от GTV-то ми е без всмукателите, така че не мога да сравня за разлики в дросела или дюзите. Фактически, сега имам мотор от GTV с всмукатели, дюзи и ECU от 156. Ако всичко е наред, в понеделник ще пиша какъв е крайният резултат. Иначе колата е много хубава. Пребоядисана е изцяло наскоро, нищо не хлопа и не трака и не ми се ще да я продавам на части. Първа алфа ми е, но имам странно влечение към нея, макар да я карах само 150км и от една седмица да лежа около нея
Comment
-
Ако номерата са различни, на датчика на РВ, той информация ще си подава, но шанса ЕКУто да не я разпознае/хареса е голям.
Просто да не се чудиш ако не запали, хубавото е, че веднага ще набие грешка за датчика.
Comment
-
Първоначално публикувано от emzo Покажи съобщениеАко номерата са различни, на датчика на РВ, той информация ще си подава, но шанса ЕКУто да не я разпознае/хареса е голям.
Просто да не се чудиш ако не запали, хубавото е, че веднага ще набие грешка за датчика.
Comment
-
Първоначално публикувано от GALAXY Покажи съобщениеТози датчик не работи ли на магнитен импулс ? Т.е изпраща 1-ца всеки път(или няколко пъти) щом определена точка от разпределителния вал премине през него. Логиката ми е, че щом валовете на двете коли са еднакви, то измерването ще е едно и също. Може и да има уловка някъде, затова ще съм благодарен да разбера дали някой е правил това упражнение, че да не се чудя от кое не пали
И на мен ми е интересно, каква би била причината за да не пасне този от друг мотор след като принципът е един и същ. Остава това различни ECU - та да имат различен праг на разграничаване на импулсите от различни датчици.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Няма да работи датчика,защото колелата са различни,скоро имахме кола с такъв проблем,ако си оставил датчика от стария мотор с колелото от новия,даже няма да запали.Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
Comment
-
Точно така Mury е прав,щом 156-цата е с ЦФ2,а ти си взел мотор ЦФ1 трябва да смениш зъбните колела на разпределителните валове(да оставиш тези от 156-цата) и да оставиш стария датчик.Иначе за датчика на термостата разликата е немалка.На стария мотор има датчик и на самата глава,който е за показанието на температурата на таблото,а този от 156-цата е комбиниран за ЕКУ и за стрелката.Last edited by tonov; d.m.y г., 18:32.Fiat Bravo 1.6 16V 97" ex ex...My first italian beast
Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 95" 150+++hp ex...Bye my come dream...
Alfa Romeo 156 1.8 T.S. 99" with head from Quadrifoglio Verde ex.
Alfa Romeo 155 2.0 8V SUPER 94"
Comment
-
Снощи колата запали веднага и работи идеално. Не свети нищо по таблото и дори малко се изненадах, че мотор който не е пален от много време запали за 2 секунди и изчисти работата си след още 5. Днес ще му сменя маслото, че налях някакво евтино, колкото да изчисти маслените магистрали. Нямаше проблем с датчика, т.е. и двата работят по един и същи начин, като разликата е само в буксата.
Comment
Comment